Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og HOMEBY.DK. 

Betaling
HOMEBY.DK modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron & Mobile Pay. Virksomheder kan lave en bankoverførsel ved, at følge anvisningerne på vores webportal.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

HOMEBY.DK bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Når din ordre er gået igennem i vores system vil du modtaget en ordrebekræftelse og herefter starter vores proces: ordremodtagelse – pakning – forsendelse.
Ved specialvarer vil leveringstiden fremgå på din ordrebekræftelse. Pengene vil blive trukket kort efter bestilling.

Levering
HOMEBY.DK anser leveringen af varen som leveret, når kunden har fået varen udleveret.
Vi vælger fragtselskab afhængig af hvilken type varer som leveres. Varerne fremsendes ud fra de anviste leveringstider, som ses tydeligt på produktsiderne. Ved special vare oplyses leveringstider på ordrebekræftelsen.
Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.
Fragten koster 29 DKK  op til 25 kg ved levering til pakkeboks i en af de butikker, som du vælger på vores webshop.

Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Ved fejl eller mangler på produktet er det kundens pligt, at angive hvad fejlen er inden for 7 dage efter varen er modtaget.
Ved produkter som har minimums holdbarhed er kundens klagemulighed afgrænset ift. holdbarhedsperioden, som fremgår af produktets emballage.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
Ved returnering af varer afholder kunden selv returneringsomkostningerne i form af fragt med mindre andet aftales.
Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ved returnering og reklamationer, rettes henvendelse til:

HOMEBY.DK
Gadestævnet 1
DK-2650 Hvidovre
Heidi Heiselberg Nielsen
Telefonnummer: 21444595 eller 40146563
E-mail: info@homeby.dk

 

Fortrydelsesret
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Perioden regnes fra den dag du modtager ordren.
Meddelelsen skal gives pr. mail på:
info@homeby.dk
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, vi sender dig naturligvis en bekræftelse på vi har modtaget din mail herefter.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi,  varen skal være i egen ikke iturevet emballage ved returnering. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

RABATKODER
Når du bruger din rabatkode, hvor du enten har fået rabat i % eller DKK kan der bruges 1 stk. rabatkode pr. køb. Hvis du bruger flere end 1 stk. rabatkode pr. køb vil ordren annulleres.
Du kan ikke bruge rabatkoder til, at købe gavekort for.

GAVEKORT
Gavekortskoder udstedt af HOMEBY.DK ApS har en gyldighed på 5 år fra udstedelsen.

OPLYSNINGSPLIGT
Aftaler (købsordre) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i  op til 5 år, i henhold til bogføringsloven.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Vi håber naturligvis, at vi sammen kan komme i mål hvis du skulle have en klage, derfor vil vi sætte pris på I tager direkte kontakt til os, hvis I har nogen klager over varerne ønsker vi, at høre fra dig på info@homeby.dk eller telefon: 21444595.
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, HOMEBY.DK kan der sendes en klage til: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@homeby.dk